Veelgestelde vragen

Op deze pagina van de Quatre Mains website hopen wij antwoord te geven op vragen en problemen die u tegen zou kunnen komen. Als nieuwe eigenaar binnen Quatre Mains of ook gedurende de periode dat u hier woont. Onderhoud, verzekeringen, toegang, reparatie en vervanging komen aan de orde.

Adressen van vaste leveranciers en onderhoudsbedrijven waarmee u contact op kunt nemen voor hulp bij technische problemen.

Eén van de meest gestelde vragen binnen het complex als het gaat om reparatie of installatiekosten is: moet ik dat betalen of doet de VVE dat? Heel in het algemeen kun je stellen, alles achter uw eigen voordeur moet u zelf betalen. Ook een duidelijk voorbeeld, de VVE schildert de buitenkant van uw kozijn, u zorgt zelf voor de binnenkant.

Daarnaast hebben we binnen de VVE in de algemene ledenvergadering besloten om een gezamenlijk onderhoudscontract bij de GEAS af te sluiten voor de regelmatige controle van onze verwarmingsketels. Dit onderhoudscontract wordt betaald uit uw servicekosten en hoeft u niet apart af te sluiten. Kosten hiervan zijn dankzij het grote contract bijna de helft van een individueel contract.

Ook heeft de VVE een onderhoudscontract met de RRS, u kunt hen bellen voor verstoppingen in huis. Natuurlijk vragen wij u verstandig om te gaan met hetgeen u door het riool spoelt. Vet, vochtige doekjes, koffiedik en nog een aantal andere zaken horen niet in het riool maar bij het vuilnis. Dit voorkomt voor al uw buren en uzelf veel overlast.

Af en toe houden we ook een opruimactie in de parkeergarage. Oude en kapotte fietsen die in de parkeergarage staan krijgen een label met bericht dat ze binnenkort verwijderd worden. Fietsen die daadwerkelijk na twee weken weggehaald worden gaan naar een opkoper en de opbrengst in de kas van de VVE.

Hebt u aanvullingen voor deze pagina’s of vragen voor het bestuur? Neem contact op met de secretaris op secretaris@quatremains.nl.